බලාපොරොත්තුවේ දෝංකාරය

 

බලාපොරොත්තුවේ දෝංකාරය


MAPT/21/B1/31 E.P.T.CHATHURIKA DAYARATHNA

මා උගන්වන විශ්ව විද්‍යාලයේ අවසන් වසරෙ වෛද්‍ය ශිෂ්‍යාවක වන යෂාරා ප්‍රේම සම්බන්ධය අසාර්ථක වීමෙන් පසුව සියදිවි නසා ගැනීමට තැත් කිරීමෙන් පසු උපදේශනය සඳහා මා වෙත යොමු කර තිබුණි. වැහිබර හැන්දෑවක ඇය මගේ කාර්යාලයේ දොරට හෙමින් තට්ටු කළාය.

එන්න ඇතුලට" මම මගේ සටහන් පැත්තකින් තියමින් කෑගැසුවෙමි.

ඇය ඇතුළු වූ අතර. ඇගේ මුහුණේ සන්සුන් භාවයේ වෙස් මුහුණක් ඇය පැලද සිටි බව මට වැටහුණි. මට එය දැනෙන බව මා ඇයට හැගවූයේ නැත. ඇය වාඩි වී ප්‍රශ්න ඇසීමට පටන් ගත්තේ ඇය වෛද්‍යවරයා සහ මම රෝගියා ලෙසයි. එය ඇය මුහුණ දෙන ආකාරය බව මට වැටහුණි හුරුපුරුදු අයගෙන් අභ්‍යන්තරයේ ඇති වියවුල් වලින් ආරක්ෂා කර ගැනීමට ඇය මේ උපක්‍රමය භාවිතා කිරයි. එයින්ම මම ඇයගේ බුද්ධිමත්කම වටහාගෙන ඇය සමග සමීප වීමට තීරණය කලෙමි.

"ඔයා මෙහෙ උගන්නන්නෙ කොච්චර කල්ද?" ඇය ඇසුවා, ඇගේ කටහඬ ස්ථාවර නමුත් ඇගේ ඇස් ඇගේ වේදනාව පාවා දෙයි.

" දැන් අවුරුදු පහක් විතර වෙනවා මම පිළිතුරු දුනිමි. "ඔබ වැනි බොහෝ සිසුන්, හැකියාවන්ගෙන් පිරි සහ ඔවුන්ගේම සටන් වලට මුහුණ දෙන බව මම දැක ඇත්තෙමි.

ඇය තොල් සපා ගනිමින් හිස වැනුවාය. "ඔයා හිතනවද..... මිනිස්සුන්ට කවදාවත් මේ වගේ දේතින් සනීප වෙන්න පුළුවන් කියලා?"

ඒක හොඳ ප්‍රශ්නයක් මම මෘදු ලෙස කීවෙමි. "මම ඔබ සමඟ පෞද්ගලික දෙයක් ඛෙදාගන්නද?"

ඇය පුදුමයට පත් වූ නමුත් හිස සැලුවා, කුතුහලයක් සහ ඇගේ දෑස්වල බලාපොරොත්තුවක් දැල්වීය.

"මට ඔබට කතාවක් කියන්න අවශ්‍යයි. එය ඔබ වැනීම, වරක් තම ජීවිතයේ සන්ධිස්ථානයකට මුහුණ දුන් තරුණ ගැහැණු ළමයෙකු ගැනය. යෂාරා පැහැදිලිවම උනන්දුවෙන් නැඹුරු විය.

"පාසලේදී පිරිමි ළමයෙක් ආදර සබඳතාවක් ආරම්භ කිරීමට අවසර ඉල්ලා මේ ගැහැණු වෙත එනවා මම ආරම්භ කළෙමි. පිරිමි ළමයා ඇගේ හොඳම මිතුරා වූ අතර ඇය ඔහුව හොඳින් දැන සිටියා. ඔහු කරුණාවන්ත වුවද, ඇය මුලදී පසුබට වුනා ආදර සම්බන්දතාවයක් දක්වා යන්න. නමුත් ඔවුන් වැඩි කාලයක් එකට ගත

කරන විට, ඇය ඔහු සමඟ දැඩි ලෙස ආදරයෙන් බැදෙනවා.ඔහු හැම වෙලාවෙම ඇයට සහය වෙමින් සිටියා. ඇයව හොදින් රැකබලා ගත්තා.

එතකොට මොකද වුණේ? යශාරා ඇසුවේ ඇගේ කට හඬ යාන්තමට මුමුනන හඬකින්.

ඇගේ දෙමව්පියෝ ඇයව පාසල් අධ්‍යාපනය වෙනුවෙන් හොදම පාසලකට ඇතුලත් කලත් ඔවුන්ගේ නිවාසේ සිට පාසලට දුර නිසා ඇයව කුඩා කාලයේ සිටම ඇය හැදී වැඩුණේ ඇගේ ආච්චි සමඟ ආච්චිගේ නිවසේ, දෙමව්පියන්ගෙන් දුරස්වීම ඇගේ ජීවිතයේ රික්තයක් විය. නමුත් ඇගේ මිතුරියගේ ආදරය අඩුව පිරෙව්වා, ඔවුන් දෙදෙනාම වෛද්‍යවරුන් වීමට සිහින මැවූ අතර එකම වෛද්‍ය විද්‍යාලයට ඇතුළත් වීමට වෙහෙස මහන්සි වී වැඩ කළහ. වෙන් කළ නොහැකි බැඳීමක් ඇති කරමින් ඔවුන්ගේ ආදරය මල් පිපුණා.

පාසල් අධ්‍යාපනය නිමා වීමත් සමග ඔවුන් දෙදෙනාටම එකම සරසවියේ වෛද්‍ය පිටයට තේරී පත් වෙන්නේ වසර ගණනක් මුළුල්ලේ දෙදෙනා මැවූ සිහින මල්පල ධරමින්. ඔවුන් දෙදෙනාම උනන්දුවෙන් එකිනෙකට උදව් කර ගනිමින් තමන්ගේ සිහිනය වෙනුවෙන් දිවා රාත්‍රී නොබලා වෙහෙස වී ඉගෙන ගනිමින් කටයුතු කරයි. මේ කාලයේදී වසර ගණනක් දෙමව්පියන්ට හොර රහසේ පැවති මේ ආදර කතාව දෙමව්පියන්ට ආරංචි වෙන්නේ දෙදෙනාටම ප්‍රශ්න ගොඩක් නිර්මාණය කරලා. කොහොමහරි ඔවුන් මේ දහසක් බාධක මැද තමන්ගේගමන යනවා.

මම මදක් නතර වී මගේ සිතුවිලි එකතු කළෙමි. "නමුත් ජීවිතය අනපේක්ෂිතයි. එක් ඛේදජනක දවසක්, ඔහු අනතුරකට ලක්ව ඇගේ දැස ඉදිරියේම ඔහු ලේ විලක් මැද අවසන් හුස්ම හෙළනවා. ඇගේ ලෝකය එක තත්පරයකින් සුනුවිසුනු වෙනවා. අවුරුදු 10ක් තිස්සේ දෙදෙනා ගොඩ නගපු ජිවිතය ඇසිපිය හෙලන මොහොතකින් අගේ දෑස් ඉදිරිපිට විනාශ වී යන අයුරුය දකිනවා. ඇය ඔහු සමඟ මිය යනවාට වඩා වැඩි දෙයක් අවශ්ය වූයේ නැත. එහෙත්, ඔහු වෙනුවෙන් ජීවත් විය යුතු බව ඇය දැන සිටියාය. ඔහුගේ සිහිනය ශ්‍රේෂ්ඨ වෛද්‍යවරයෙක් වීමට නියමිතව තිබූ අතර එය ඔවුන් දෙදෙනාටම ඉටු කිරීමට ඇය තීරණය කළාය.

යෂාරාගේ දෑස් නොගැලපෙන කඳුළු වලින් දිලිසුණා. "ඇය කළමනාකරණය කළේ කෙසේද?' ඊට පස්සේ ඇයට මොකද උනේ? යශාරා වෙවුලන කට හඬින් මගෙන් විමසා සිටියා.

ඇය උපාධියෙන් පසු විදේශ රටකට යනවා. ඔහුගේ සිහින මහපොළවේ යතාර්ථයක් කරන්න. දැන් ඇයට ජීවත් වෙන්න හේතු තියෙනවා.

" වසරකට පසු, ඇය යුද්ධයෙන් විනාශ වූ ප්‍රදේශයක වෛද්‍ය කණ්ඩායමකට නායකත්වය දෙමින් ස්වෙච්ච සේවයේ යෙදුනා. ඇය කිසි විටෙකත් නොසිතු ආකාරයෙන් ඇයට අභියෝගයක් වූ අත්දැකීම් මෙහෙදී ඇයට ලැබුනා මේ විදේශීය භූමියේදී ඇයට නිර්භීත හා ආකර්ෂණීය හමුදා නායකයෙකු වූ මුණ ගැසෙනවා. ඔහු ඇගේ ශක්තිය සහ කැපවීම අගය කළා, බොහෝ විට යුද්ධයේ අවුල් වියවුල් මධ්‍යයේ ඇයව සිනාසීමට ක්‍රම සොයා ගත්තා. විශේෂයෙන් භයානක මෙහෙයුමක් අතරතුර. වෙඩි වරුසාවක් යටතේ ඇයව ආරක්ෂා කිරීමට ඔහුගේ ජීවිතය පරදුවට තැබූ අවස්ථාද නැතුවම නොවෙයි.

 මාත් එක්ක ඉන්න ඔහුගේ දෑස් දැඩිව ඉල්ලා සිටියේය. "මට ඔයාව නැති කරගන්න බැ." වගේ අදහස් නමුත් ඇයට ඔහු ගැන ගැඹුරු කෘතඥතාවක් සහ ගෞරවයක් දැනුණත්, ඇගේ හදවත ප්‍රථම ප්‍රේමයේ මතකයට පක්ෂපාතී විය. ඇය ඔහුගේ ඇසුර අගය කළ නමුත් ඔහුට ලැබිය යුතු ආදරය ඔහුට පිරිනැමිය නොහැකි බව ඇය ඔහුට ප්‍රකාශ කර සිටියා. යුද්ධය විනාස කරපු ජිවිතයට හමුඋනා ජීවිතය අය දෙමින් තව දවසක් හෝ ජිවත් වීමට වරම් ඉල්ලන මිනිසුන් තම අදරනීයන් වෙනුවෙන් ජීවිතය අයදින මිනිසුන් ඇයට හමුවුනා. ඇය අපිථයේ කරපු මෝඩකම් ටිකෙන් ටික යවම ලැජ්ජවට පත් කරා.

" ඇය කවදාවත් ඉදිරියට ගියේ නැහැ? යෂාරා ඇසුවේ ඇගේ කටහඬ මදක් බිඳෙමිනි.

" නෑ එහෙම නෑ ඇය සිය පශ්චාත් උපාධි අධ්‍යාපනය අවසන් කිරීමට ආපසු පැමිණියා අවසානයේ මෙම විශ්ව විද්‍යාලයේම මහාචාර්යවරියක් වූවාය. ඇය අතරමග එක්රැස් වූ අත්දැකීම්, වේදනාව, ආදරය සහ අහිමිවීම ඇයව අද ඇය බවට පත් කළේය. යෂාරා හිස ඔසවා බැලුවේ ප්‍රහේලිකාවකිනි.

මම නැවතුනේ යශාරා දිහා බලාගෙන. ඇගේ දැස් ශෝකය සහ අවබෝධය මිශ්‍ර වී තිබුණි.

ජීවිතය ඇදහිය නොහැකි තරම් දුෂ්කර විය හැකිය, යෂාරා," මම මෘදු ලෙස ඉදිරියට ගියෙමි. නමුත් මෙම අභියෝග වලට මුහුණ දීමේදී අපට අපගේ සැබෑ ශක්තිය සොයාගත හැකිය. අප සියල්ලන්ටම අපව හැඩගස්වන අතීතයක් ඇත. නමුත් එය අපට නිර්වචනය කරන්නේ අපගේ අනාගතයයි. ඔබට ඉදිරියෙහි දීප්තිමත් අනාගතයක් ඇත. හැකියාවන්ගෙන් පිරි ඇත. එසේ තිබියදීත්. එය අල්ලාගෙන සිටින්න. කළ නොහැකි බව දැනේන්න පුළුවන්."

යගාරට සමු දුන් මා ඇයට නැවත පැමිණීමට දිනයක් සහ වෙලාවක් දන්වා සිටියා.

 දවසේ වෙච්ච දේවල් සිහිකරමින් නවාතැන වෙත පයින්ම ගමන් කිරීමට මා තීරණය කරා නගරයේ කාර්යබහුල වීදි දිගේ ඇවිදගෙන යද්දී මට හුරුපුරුදු කටහඬක් ඇහුණා.

"නිශිතා? "

 හැරිලා බලද්දී මම දැක්කා ඔහුව එයාගේ ඇස් පුදුමයෙන් සහ සතුටෙන් ආලෝකමත් වෙනවා. "ඊතන් ! ඔයා මොකද මෙතන කරන්නේ?

 "මට ඔයාගෙන් ඒකම අහන්න පුළුවන් ඔහු සිනාසෙමින් පිළිතුරු දුන්නේය. මම මෙතනට ආවේ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික දූත මෙහෙවරක් සඳහායි. මම කවදාවත් ඔයාව මුනගැසෙයි කියලා බලාපොරොත්තු වුණේ නැහැ.

 "චුටි දොස්තර නොනා free නම් යමුද coffee එකක් බොන්න"

 කලින් coffee එකක් බිලා හිටියත් ඔහුගේ මේ ඉල්ලීම ප්‍රතික්ෂේප කරන්න බැරි උනා.

ජීවිතයේ අමාරුම කාර්තුවල තමයි අපි ජීවත් වෙන්න ඕනේ. මම හිතින් හිතා ගත්තා.

Popular posts from this blog